søndag den 28. november 2010

Samvittighed

Weekenden har været præget af god og dårlig samvittighed. I går holdt pigen klassefest. Jeg lærte til halloweenfesten, at til sådan en fest kommer der en masse larmende børn med deres italienske forældre. Ikke den mest interessante begivenhed for mit vedkommende, MEN... "heldigvis" inkluderer en sådan fest også en masse godterier, hvilket var grunden til, at jeg deltog i en times tid.

Alle forældrepar havde lidt sødt med, så det kan jo hurtigt løbe op, når en hel klasse mødes. Og man kan jo ikke bare lade de ekstremt gode brownies stå. Og da heller ikke buddingen, som moren havde lavet, og så var der jo også de skønne butterdejskager med chokoladecreme og alt for meget glasur. Og til alt dette søde får man jo også pludselig brug for lidt salt i form af nogle chips, og så krævede sulten også, at man spiste en bolle (med et godt lag nutella). Der var altså rigtig meget, og det hele skulle da smages, så lidt dårlig samvittighed var der godt nok, da jeg gik i seng.

I dag havde jeg så brug for at se noget andet end lejligheden og havde derfor planlagt en lille tur op til kirken San Luca, der skulle være meget smuk. Faren foreslog, at jeg tog bilen og parkede neden for bakken, hvorpå kirken ligger. Det gjorde jeg så og fortrød det, da jeg havde kørt rundt og ledt efter en parkeringsplads i en halv time. Men sådan kan man jo blive klogere.

Bakken, som kirken ligger på, forårsagede naturligvis en ret stejl gåtur. Denne gåtur under de 666 arkader (mon der er nogen, der har haft dårlig humor?) hjalp heldigvis på den dårlige samvittighed, og så var det endda pænt at kigge på. Og kirken var da også helt klart gåturen værd. Den var rigtig flot, og så var der ovenikøbet en gudstjeneste igang, så det var endda muligt at få en lille bid brød med på vejen.

Så med resterne af en budding i hånden må jeg konstatere, at det faktisk har været en ganske udmærket weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar