søndag den 21. november 2010

Mutandskoldkopper

Ja, som kom konsekvensen af mit hårde arbejde med en syg dreng: Sygdom. Drengen havde skoldkopper, og den første dag, jeg var syg med noget lignende, blev jeg ved at sige til mig selv, at det var godt, at jeg fik det nu. Dagen efter fortalte faren, at Alessandro havde haft det samme 5 gange sidste år. Så med håndfladerne fuldstændig fulde af knopper, der havde sat mine hænder total ud af funktion, kunne jeg ikke engang glæde mig over at vide, at det var den eneste gang, jeg skulle have det. Det er heldigvis meget i bedring nu, og jeg kan i dag skrive på min computer.

I dag er familien i Venedig. Jeg var naturligvis velkommen, men med stadig lettere handicappede hænder, og fødder, der af samme grund, ikke er særligt glade for at gå, sagde jeg nej tak til et smut til Venedig. Ja, det er hvad sygdom fører med sig. Det har dog haft den konsekvens, at jeg nu er igang med at planlægge hurtigst muligt at komme en tur til Venedig. Og jeg er desuden blevet meget opsat på snart at skulle udforske lidt mere af Bolognas kultur.

Men nu, hvor jeg ikke kom til Venedig i dag (som i øvrigt har regnvejr i dag. Pff hvad skal jeg bruge det til?), ville jeg naturligvis gerne nyde en dag, hvor jeg faktisk kan andet end at ligge i sengen med hænderne i koldt vand og se fjernsyn. Så i dag står den på julehygge med pebernødder, pandekager og Pyrussange. Og måske jeg skulle kaste mig ud i en italiensk julefilm også?

Selvom mit italienske er minimalt, er det dejligt at se, at jeg rent faktisk lærer noget. De dage, jeg havde med Alessandro, snakkede jeg "meget". Han elsker at snakke og forstår ikke, at jeg ikke forstår italiensk, så han snakker og snakker og snakker. Nu begynder jeg rent faktisk også at kunne svare ham. Men jeg er lige nu på et stadie, hvor jeg bliver imponeret og overrasket, hver gang han forstår, hvad jeg siger. Det er jo godt at have en lille dreng man kan øve sit meget usikre italienske på.

Jeg har desuden efterhånden fået styr på at sige "ondt i halsen", for det er blevet brugt en del gange. Både i forhold til mig, Alessandro og moren. Og så har de naturligvis 5 forskellige slags medikamenter mod ondt i halsen + kogt æble med honning. Jeg ved ikke, hvor meget af det, der virker. Penicillin er også blevet udskrevet til mig, efter lægen kiggede mig i halsen og konstaterede, at jeg ENTEN havde en virus eller en bakterie. Han fortalte så, at det også var godt at få Penicillin, hvis det var en virus. Hm.

Så trods den hårde uge, har mutandskoldkopper haft en masse gode konsekvenser med sig.

3 kommentarer:

  1. Dejligt at læse hvordan du håndterer de udfordringer du kommer ud for :-) OG fantastisk du har fået fat i det italienske. Det er altså noget af en bedrift!

    SvarSlet
  2. Jae det hjælper på det mor :)
    Ja, de kan altså noget særligt de læger ;)

    SvarSlet