onsdag den 10. november 2010

Jeg glæder mig til...

.. næste uge, jul, at se Rom, at komme hjem og se min kæreste, familie og venner... Jeg glæder mig meget for tiden. Det er nogle hårde dage med italienskkursus, lektier, børnepasning og oprydning. Faktisk har jeg kun ca. 1-2 timers fri om dagen. Det er hårdt, men det er jo skønt at mærke, at jeg bliver bedre til italiensk. Jeg kan ikke snakke så meget endnu, men jeg forstår mere og mere. Men de krævende uger her har gjort, at jeg måtte have noget at se frem til. Så nu er der bestilt flybilletter, så jeg kan komme hjem til jul. "Desværre" var billetterne ret dyre fra Bologna, og så skulle jeg endda mellemlande i tyskland. Så hele turen ville tage omkring 20 timer. I stedet tager jeg et tog til Rom, overnatter der to gange og tager så et fly derfra til Billund, for samme pris som flybilletterne fra Bologna. Det, synes jeg faktisk selv, var en ret god løsning.

Men nu skal jeg også passe på ikke at glæde mig så meget til, at jeg ikke oplever nuet. Der sker nemlig gode ting i nuet trods travlheden. Jeg får for eksempel farvelkram og drengen om morgenen, og jeg får endda et casual kram engang imellem, bare fordi han har lyst. Det kan lyse meget op på en trist regnvejrsdag, som der tydeligvis er mange af.

Der er ikke sket så meget siden mit sidste blogindlæg. Det er mest tanker, der er plads og tid til. Tanker om gode dage. Tanker om, at én af farens kolleger snart vil tage noget havregryn hjem til mig, tanker om at komme igang med at svømme, løbe, læse, snakke godt italiensk, drikke en rom og cola. Tanker om at nyde livet.

Så nu vil jeg tage og nyde at have lidt fri i aften og glæde mig til at se de kendte ansigter hjemme i Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar