mandag den 13. juni 2011

I weekendens tegn

Så er en af de sidste weekender uden noget planlagt faktisk gået. Men selvom der ikke var planlagt noget, skulle der selvfølgelig ske et eller andet. Det eneste, der var planlagt, var dog, at jeg skulle til en klassisk koncert lørdag aften, hvor Sarah skulle synge med i koret. Vi havde aftalt at mødes kl. 8 og få en kaffe, før koncerten skulle starte kl. 9. Jeg kedede mig dog ret meget derhjemme, så jeg tog ind til centrum allerede kl. 2, da vejret jo var skønt, og jeg bare kunne sætte mig et sted og læse i min bog. Efter at have kigget lidt på butikker endte jeg på en café, da det begyndte at regne i stride strømme. Så kunne det altså godt blive en lang eftermiddag/aften. Heldigvis fik jeg en besked fra Sarah, om vi ikke kunne mødes kl. 5, og så fik vi da lige slået en time ihjel sammen. Hun kunne så ikke komme ud af kirken til vores aftale, så jeg kom bare derind, lidt før koncerten skulle starte. Der fik jeg hilst på noget af hendes værtsfamilie, som virker rigtig sød. Dejlig, åben 9-årig pige, som jeg faktisk sad og hyggede mig lidt med, før koncerten starte. Selve koncerten var ekstremt smuk. Jeg kunne genkende navnet Bach, der stod på programmet, men ellers var der ikke noget, jeg kendte. Det var rigtig flot, og det var især sjovt at se, fordi Sarah var med i det. Det var bare et kor på omkring 20 personer, et par violiner og en kontrabas, så det var ikke noget stort, men det var rigtig fint.


Søndag tog jeg med familien til havet, da jeg som sagt ikke lige umiddelbart havde noget at lave, og da en tur ved havet jo aldrig skader. Vi tog samme sted hen, som vi skal hen i de 2 første uger af juli, så det var fint lige at se det sted. Men det er godt nok et turiststed. Fantastisk, stor strand, man overhovedet ikke kunne se for liggestole og parasoller, men det er vel sådan, det er. Det er rigtig dejligt for Patrizia og Fabio at være ved havet ved børnene, da de meget af tiden faktisk kan underholde sig selv med legetøj, sand og vand. Der var lidt skyer og en del vind den dag, hvilket bestemt ikke gjorde noget, da det ellers ville have været alt for varmt. Så sådan noget vejr håber jeg også på, når vi kommer igen. Med det samme, da vi ankom til stranden, ville Alice ud og bade, så hun spurgte mig, om jeg ville gå med hende. Det ville jeg selvfølgelig godt, selvom jeg havde tænkt, at jeg skulle ligge og stege lidt først. Vandet var noget koldt, men efter at have bevæget sig en del, var det faktisk ok. Efter vi havde pjasket lidt rundt, fik Alice en lille hudafskrabning på sin finger, hvilket gjorde noget ondt i det saltvand. Derfor spurgte hun, om jeg ikke ville bære hende, og for en gangs skyld kunne jeg faktisk svare ja, da det jo ikke var noget problem, når vi var nede i vandet. Så hun sad på min mave, mens jeg gik lidt rundt og frem og tilbage, og vi hyggede os bare rigtig meget. Det var simpelthen så skønt. Resten af dagen gik mest med læsning, solbadning og en lille lur.

Alt i alt en rigtig skøn weekend, selvom jeg nu tror, at det bliver lidt hårdt med 2 hele uger på den strand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar