tirsdag den 18. januar 2011

Energi?

Så kom tiden, hvor min krop opdagede, at det rent faktisk er vinter. I november og december var solskinsdagene rent faktisk varme, og man kunne uden problemer gå rundt uden jakke på. Et visit i Danmark gav et kuldechok, men kæreste, familie og venner var savnet så meget, at det ingen effekt kunne have på mit humør. Og desuden var der jo smukt. Men nu er det noget andet. Næsten hver dag jeg står op, kan jeg ikke se jorden pga. tåge. Solen kommer nogle gange frem, men altid igennem et tyndt lag skyer. Jeg bliver altid påvirket af vinteren, og både mit humør og energi falder en tak. Og det er vist det tidspunkt, jeg er kommet ind i nu.

Jeg har hverken energi eller motivation til at lave noget som helst. Og selvom jeg ikke laver ret meget, er jeg dødtræt. Oven i det havde jeg også et par dage i sidste uge, hvor jeg var syg, hvilket jo heller ikke hjælper mere på hverken humør, energi eller motivation. Så det er lidt nogle hårde dage, og jeg håber snart, at vejret bliver bedre. I dag har købt noget garn, så jeg kan komme igang med et nyt strikkeprojekt. Det hjælper forhåbentlig på humøret, og så har jeg noget konkret at tage mig til. Men det er lidt en down-periode nu. Heldigvis er familien stadig lige så dejlig, og det giver da heldigvis mange smil i en ellers lidt grå hverdag i øjeblikket.

Almindeligvis er jeg meget positiv og forsøger altid at få det bedste ud af situationerne. Det kan jeg forhåbentlig bruge til at komme ud af den her periode. Og allerede med garn, løbeture og bagning på planen de næste dage skal jeg nok ende med at komme ovenpå igen. Det skal bare lige have lidt tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar