fredag den 25. februar 2011

Faktum er, at...

... jeg er blevet bedre til italiensk. Faktum er, at jeg nok aldrig kommer til at tale flydende italiensk, selvom det ville være virkelig sejt. Faktum er, at dansk er et meget irriterende modersprog at have, når man prøver at lære andre sprog. Faktum er, at Spiderman-filmen er slut, når Cecilie siger, at den er slut. Desværre er faktum også, at filmen bare ikke er slut på det tidspunkt (sagt med høj, spinkel stemme af en 3-årig, efterfulgt af skrig og skrål). Faktum er, at parken er et super sted at lege. Faktum er, at Alessandro savnede mig rigtig meget, da jeg var på ferie sidste uge. Faktum er, at det er koldt, og derfor skal du have din jakke på, ellers fryser du. Faktum er, at en bog er rigtig god at bruge til at slå tiden ihjel, når storesøster har fritidsaktiviteter 3 gange i ugen og lillebror skal vente på hende. Faktum er, at du ikke kan gøre det selv, så jeg bliver nødt til at hjælpe dig, selvom faktum tydeligvis også er, at du ikke vil have min hjælp. Faktum er, at man bliver øm i armene af at bære rundt på en 3-årig. Faktum er, at Alice er rigtig dygtig til at gøre ting selv, især når mor ikke er der. Faktum er, at en bog faktisk også kan forene to børn med 3-4 års forskel. Faktum er, at mit arbejde er nemt, når begge børn går på toilettet for at lave stort. Faktum er, at jeg bliver en god bedstemor, for jeg kan da slet ikke få hold i strikkepindene. Faktum er, at vejret er blevet bedre, selvom det godt kan lide at drille med frost om natten. Faktum er, at bilen siger mærkelige lyde, det er ikke noget nyt, men at så lille en bil kunne sige så høj en lyd, som en bilalarm er, vidste jeg ikke.  Faktum er også, at bilalarmen ikke slukker, bare fordi man skruer ned for varmen eller åbner askebægeret i panik. Faktum er, at ham manden, der da heldigvis kom mig til hjælp, godt kunne finde ud af at slukke en bilalarm. Og faktum er åbenbart også, at sådan gør den bare nogle gange. Faktum er, at jeg ikke kan kontrollere en mobil uden gratis sms. Faktum er, at cafébesøg er dyre på 2 måder. Faktum er, at mit italienske ordforråd ikke er så stort, så jeg altid kan svare, når Alessandro spørger "hvad er det?". Faktum er, at "det ved jeg ikke" hedder "non lo so", og det er en god sætning at kunne. Faktum er, at jeg nu har uploadet 1719 billeder som backup, men der i min mappe på computeren er  1720. Faktum er, at Alessandro synes, det er sjovere at dreje rundt på gyngen end at gynge normalt, og det oveni er virkelig skægt, når man så bagefter ikke kan stå på sine ben. Faktum er, at 4 arbejdsdage i træk er lige i overkanten, så jeg smutter til Spanien nu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar